Leveransvillkor

Av logistiska skäl kan vissa artiklar i samma beställning skickas separat, vilket innebär att du kan få dina produkter i flera paket. För att säkerställa korrekt och snabb leverans, vänligen dubbelkolla och ange din leveransadress korrekt under utcheckningen.

Observera att vi inte ansvarar för förlorade paket som beror på en ofullständig eller felaktig adress som angetts av kunden. Det är viktigt att du verifierar dina leveransuppgifter för att undvika leveransproblem. I kassan har du möjlighet att välja fraktmetod, inklusive gratisalternativet, vilket innebär att produkten skickas från en leverantör utanför landet.

Vår standardbehandlingstid för beställningar är 1-3 arbetsdagar efter placering. Efter bearbetningstiden är den beräknade leveranstiden 5-12 arbetsdagar. Detta är ungefärliga leveranstider och vi garanterar inte specifika leveransdatum.

När din beställning har behandlats kommer vi att generera ett spårningsnummer och skicka det till dig via ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse. Om du inte har fått ditt spårningsnummer inom 5 arbetsdagar, vänligen meddela oss via e-post på kontakt@miniboo.se inklusive ditt beställningsnummer.

 

Leverans och ansvar

Vi använder spårbara leveranser via våra transportpartners och skickar alltid en spårningslänk när din beställning lämnat vårt lager.

När försändelsen markerats som levererad av transportören (exempelvis till din brevlåda, postbox eller vid dörren), anses leveransen fullgjord.

Efter det att paketet har markerats som levererat, övergår ansvaret för försändelsen till kunden.

Om paket saknas efter leverans

Om spårningen visar att paketet har levererats men du inte hittar det, ber vi dig att:

Kontrollera med familjemedlemmar, grannar eller eventuell fastighetsvärd.

Undersöka om transportören kan ha lämnat paketet på en alternativ plats.

Kontakta transportörens kundtjänst och be dem utreda leveransen.

Om transportören bekräftar att paketet levererats till rätt adress, betraktas leveransen som fullgjord och vi kan tyvärr inte ersätta paket som försvunnit eller misstänks ha blivit stulna efter leverans.

Returer 

Vid retur till oss ansvarar kunden för att försändelsen skickas på ett spårbart sätt. Vi rekommenderar alltid att använda spårbar frakt, eftersom vi inte kan ersätta eller ta ansvar för returer som inte når fram till vårt lager.
Om en retur skickas utan spårningsnummer och försändelsen försvinner under transporten, kan den inte reklameras eller ersättas av oss. Kunden behöver i sådana fall själv kontakta transportören för att utreda ärendet.

Vi strävar efter att leverera dina beställningar så snabbt som möjligt, men oförutsedda omständigheter kan leda till förseningar, t.ex. allmänna eller nationella helgdagar, naturkatastrofer, strejker i flyg- och marktransporter eller andra händelser som ligger utanför vår kontroll. Om din leverans överskrider 45 arbetsdagar erbjuder vi full återbetalning för att säkerställa att du blir nöjd.

Du kan vara säker på att vi är dedikerade till att uppfylla eller överträffa dina leveransförväntningar. Vårt team kommer alltid att göra allt för att leverera dina produkter på eller före det beräknade leveransdatumet.

Om du har några frågor eller funderingar angående vår leveransprocess är du välkommen att kontakta oss via kontakt@miniboo.se